Livskraft i vardagen

Det kom en bok på posten. En av det bästa böckerna.

Livskraft i vardagen.

Det är visserlligen lite flum i den men det mesta, det allra mesta är greppbart, härochnu, genomförbart, igenkännande och vafanhållerjagpåmed, huvudetpåspiken, tänkvärt, och aha. Tydlig och gör det tydligt. Lärande, självförståelse och självhjälp.

Pratade med fru till Han som gav mig boken. Han har blivit en bättre Man att leva med. Jag känner hur jag blir lugnare och mjukare. Nä det går så klart inte av sig själv genom att "bara läsa en bok". Det ligger mycket eget jobb bakom åxå. Men äntligen har jag fått verktyg som passar mig.

Mår man primaballerina kanske det blir en bok i mängden, men behöver ma jobba lite med sig själv är den fantastik.

Så bra som jag mår nu har jag inte mått på länge. Jag mår inte Bra ... ännu ... men jag är på rätt väg, på god väg, jag ser vart jag ska och målet är inte så dr hopplöst långt borta. Jag inser också hur fruktansvärt dåligt jag har mått och hur elak jag varit hos mig själv.


Så har jag med högsta troligehet fått en ny halvtidsstjänst på samma jobb (50% det jag gör nu och 50% nytt) vilket innebär att jag kommer att ha färre projekt som splittrar mig, fler och större utmaningar och en utveckling som jag behövde!

Så har jag chockrosa naglar åxå - uppiggande!


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Låter ju himla hoppingivande med bra verktyg och ny tjänst. Inte fel med chockrosa naglar heller :-)

2010-10-08 @ 10:14:11
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0