Kaskader

Kaskader av spyor har invaderat hemmet. Lillasyster T började (natten mellan lör-sön), sedan Mannen och så jag. Storasyster A verkar ha klarat sig (hoppas att det få förbli så). T spyr i sängen, på mig, över matbordet, i soffan, på golvet....
Jag mår dåligt, Mannen mår såklart sämst - trots att vi rent medicinskt är lika sjuka är han givetvis den sjukare av oss. Jag har alltså varvat toalettbesök med att  torka spyor, trösta, roa A, steka våfflor, göra mellis, hitta på hinderbanor.... Under en film på eftermiddagen är enda gången under dagen jag vilat. Mannen har knappt förflyttat sig från soffan alls.
Men jag är inte bitter....inte alls...
Detta är tredje magsjukan på 1,5 månad
Helt slut, gråtfärdig och jävligt less.
.

Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman, livet suger verkligen just nu. Men nästa vecka när du sitter i bastun och dricker öl då vänder det. :-)

Kram

2010-03-16 @ 19:18:49
Postat av: Sandra

Men fyy fan. Överjävlig är den den där magsjukan. Hoppas ni snart känner er bättre.



Alla kramar till er...

2010-03-16 @ 19:53:23
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: Maja Gräddnos

Tusen kramar!!! Ta hand om dig. Och sparka upp mannen. Det funkar enbart om mamman lägger sig ner och hävdar att hon är sjukare än han. Do it!



2010-03-16 @ 20:21:49
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: Mickis

Magsjuka är inte skoj!! Hoppas att ni håller på att krya på er nu. Försök få upp mannen, det lär ju bli surt ett tag men det är det värt.



Sköt om er!



PS I vårt nästa liv får vi önska oss att bli män... ;)DS

2010-03-17 @ 09:31:42
Postat av: Tingeling

Åh, STACKARS!! Det låter FÖR JÄVLIGT helt enkelt.

kram på dig.

2010-03-17 @ 20:30:35
URL: http://www.tingeling1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0