Eftertanke

Tårarna har inte torkat ännu....jag förstod att det skulle hända men jag vill inte.

En kompis Pappa gick bort i förra veckan. Hastigt. Lungcancer. Från dom till borta tog det knappt tre veckor. Han behövde inte lida...fysiskt...

Jag och Mannen bråkade med Storasyster A om att hon hämtade en skål till spyende Lillasyster T istället för att sitta still på sin plats och äta. Jag skrek och bråkade på A som ville vara hjälpsam och snäll. Usch vad jag kände mig usel sen. Både jag och Mannen fick krypa till korset och be en gråtande A om ursäkt. Berätta att Mammor och Pappor också kan vara dumma och göra fel. A tog emot vår ursäkt men vi fick lova att inte göra så igen. Jag lovade. Mannen lovade.
Vi bråkade om en skål...
Kändes inte relevant...
Men spyor, för lite sömn och livets osäkerhet sätter spår...
Ni vill jag ha mitt svar från sjukan så jag vet vad jag har att ta tag i.

Jag har världens finaste tjejer och världensbästa man!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhhh, att du alltid lurar in mig på dessa bloggar, sitter här med tårar på kinderna. Men detta kommer inte att hända dig det har jag bestämt, bara så att du vet.

kram

2010-03-15 @ 19:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0