Tidsbokning

I förra veckan bokade jag lite tider för lite kroppsåkommer som borde kollas upp. Ni vet sådant man borde göra men drar sig för.

1) korta av spiraltrådarna - fick tid redan dagen efter så nu är det gjort. Det är väl aldrig kul att ligga i en gynstol och ha någon som grejar runt med instrument innuti en. På en skala ändå helt ok.

2) Få ett utlåtande om min utåtstående navel - brock? Något som landstinget kan hjälpa mig med eller måste jag fixa detta privat?

3) Kolla upp min hemorojd som får för sig att blöda titt som tätt.


Inga problem att få tid för 2) och 3) heller...Tisdag nästa vecka ska doktor Alf kika på mig. Doktor Alf ska först bedömma min navel och sen mitt anus. På kvällen innan och på morgon samma dag ska jag ta lavemang. Doktor Alfa ska kika i mitt anus.
Helt plötsligt ångrar jag mitt tilltag att nämna hemorojden. En "simpel" husläkare ska kolla mitt skithål...med vad? Händerna? Något instrument? Vilket instrument då? Hur ska jag ligga? Kommer det räcka med hans koll eller kommer jag sedan slussas vidare till en hemorojdexpert?
Ligga i en gynstol och gröta i slidan känns helt plötsligt som en extremt angenäm tanke i förhållande till att ha doktor Alf rotande i dajmkrysset.

fy

Kommentarer
Postat av: Hon76

OMG! Jag skrattar så att jag nästan ramlar av stolen. Herregud som jag förstår dig!



Jag har själv lidit av hemorojder efter graviditet och fixade faktiskt inte att gå till läkaren för att kolla upp det. Nu är jag gravid igen och tack och lov verkar min självmedicinering ha hjälpt för jag dör lite smått av bara tanken på att min husläkare ska dit och gräva!



Du skulle ha sett mitt ansiktsuttryck när jag var hos husläkaren för två år sedan pga magsmärtor och han plötsligt ber mig att dra ner brallorna för att göra en rektal undersökning...



Herregud.

2010-01-18 @ 13:27:32
URL: http://blodpudding.wordpress.com
Postat av: Kapybaran

skrattar jag med.....

gynundersökningar bekommer mig faktiskt inte öht, men anal? nej, fy tusan!!!! får kryo i kroppen bara av att höra att andra ska igenom det. brrrr.

2010-01-18 @ 14:00:04
URL: http://kapybaran.blogspot.com
Postat av: jette

hahaha

Som du kan skriva!!!hade jag aldrig vågat =)

2010-01-27 @ 20:58:51
URL: http://www.bloggplatsen.jettesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0