Tarmröntgen

Det började i förrgår med att jag från och med lunch bara fick dricka flytande klar vätska, i samma veva ringde de från dagis och sa att Lillasyeter T var magsjuk. Så där försvann in lunch och istället fick jag hämta hem en nerbajsad unge som fortsatte att bajsa hela eftermiddagen. Sedan vid sjutiden var det min tur - första dosen laxerande. Sen satt jag mer eller mindre på toaletten fram till halv ett då jag sedan fick 4 h sömn innan T vaknade. Kl sju var det dags för mer laxerande och mer toalettbesök fram till 11, sen avstannade det...ja det fanns ju som inget mer att få ut.... Jag frös som en hund hela tiden Jag sov i dubbla långärmade under duntäcke....

Kl 13 var det dags.

In med en plugg i arslet och sedan fyllde dem mig med kontrastvätska - obehagligt. Sedan fick jag snurra runt på en bår samtidigt spm de blåste in luift i tarmarna och tog en massa bilder. Efter tjugo minuter började det bli direkt jobbigt. Magen var stor som en ballong av all luft och det spände och gjorde ont. Sen var dte klart och dags för toaletten igen - Jisses vilka fjärtar jag fick till ;)

Äntligen kunde jag få äta - men matlusten var lika med noll. Efter en tredjedels bulle på IKEA kändes det bättre och värmen började återvända till kroppen.

Sen började T att kräkas - hela bilen full...

Nu sitter tjerena en halv trappa ner och kastar play-do lera på varandra. Jag vet inte om jag vill gå ner och se efter..

Om en vecka får jag svar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0