1:a hjälpen

Ibland är det bra att man har gåt en förstahjälpen kurs. jag gick en i våras...viserligen för att kunna hantera barn och spädbarn...men det funkar ganska bra på vuxna åxå.

Jag lagar mat glad i hågen. In med pannan i ugnen. Ut med pannan ur ugnen...Hoppsan handtaget står ut från spisen...nå´t av barnen kan bränna sig...måste flytta på den...pcshyyyytt
Just ja...handtaget är varmt för mig med. ner med handen i en bunke kallt vatten. Ringa Mamma (storasyster och Mannen är på simskola) måste ha hjälp med lillasyster. Mamma kommer och jag har handen i bunken i 40 minuter. Minsta tendens av att vilja ta upp den orsakar SMÄRTA...sen på med fuktig omslag i 30 min....sen fick det räcka..men fan så ont det gör...i hela handen...undrar hur det här ska bli?

Idag vaknar jag med en hand som ser ut nästan som vanligt...men med ett ovanligt stelt skinn

det hade kunnat vara mycket värre...och Mamma var till stor hjälp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0