Tillsagd

Jag har ju varit några vändor hos kiropraktorn för att få ordning på ryggen...jag ska dit några vändor till.
Eftersom jag har förmånen att det kommer en massör en gång i veckan till jobbet har jag bokat upp mig på några besök. Massören var inte lika diplomatisk som kiropraktorn

Tisalen, Du måste träna upp din rygg och mage om du ska bli av med det här!

Jag hör, jag lyder, igår kväll var första passet för rygg, axlar och mage (benen åkte med åxå)
Träningsvärken i rygg och mage är idag massiv.




Lite halvointressant fortsättning på inlägget....
Detta innebär ny träningstaktik de närmsta månaderna.
3 pass i veckan löpning byts mot:

1-2 pass styrketräning
1-2 pass löpträning (eller annan konditionsträning så länge foten bråkar med mig)
2-3 pass i veckan totalt

Blir nog bra


Kommentarer
Postat av: Maja Gräddnos

Då, säger jag som är frälst, att det egentligen är Pilates du ska träna. För att få upp de inre mag- och ryggmusklerna, hållningsmusklerna. Min massör hävdar att om man stärker upp de yttre, stora musklerna och inte de inre så gör man egentligen ingenting åt problemet. Det är faktiskt gräsligt så stel i axlarna och skulderbladen jag har blivit av att vara hemma den här gången. Allt tjorv hemma och allt arbete med barnen har verkligen satt sig i ryggen. Jag jobbar hårt med att få ordning på den igen! :-)

2009-10-22 @ 15:22:31
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: ullebengtsson

Mer, mer. Jag behöver bli inspirerad till träning och det här lät inte så dumt.

2009-10-23 @ 07:29:34
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0