Stackars, stackars mig...och tjejerna

Lillasyster och Storasyster har delat baciller med varandra (om man suger på varandras händer är det lätt hänt...)

Storasyster är stor tjej och är inte speciellt påverkad - lite halvslemmig hosta bara och ngn hostatack om natten.

Lillasyster är en liten tjej och hanterar inte hostan lika bra och hela magen blir full med slem som kommer ut som en hejdundrande kaskadspya i gårkväl, i sängen, på golvet, på toagolvet... På nätterna hostar hon och jag vaknar varje gång för att se om hon kräks...och lillasyster vaknar varannan gång och vill inte somna om utan tutte i munnen.

Själv har jag lyckats dra på mig bihåleinflammation som jag försöker att kurera själv med nässpray - med mindre lycats resultat verkar det som. Inflammationen gör mig trött

Trött + Trött = Skittrött Mamma

Jag ska till BVC idag med lillasyster, meningen är att hon ska vaccineras...få se om hon får det med tanke på förylningen. Tänkte däremot passa på att boka en tid till mina bihålor när jag är på stan.

Har Ventolin i medicinskåpet (luftrörsvidgande) som Storasyster fick när hon var bebis för att underlätta hostandet. Gav lite till Lillasyster. Hon blev röd runt munnen av det...verkar som om jag måste kolla upp om jag kan fortsätta att ge henne det...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nää lillan, jag sk icka de sms innan jag läste här!! Krya på er...

2009-03-19 @ 08:27:44
Postat av: lillawi

Ajajaj. Sköt om er allesammans! Vaccinering är förmodligen ingen god idé om liten är sjuk. Krya!



lw

2009-03-19 @ 10:14:01
Postat av: Maja Gräddnos

Kram till dig från oss på sanatoriet :-)

2009-03-19 @ 14:17:02
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: Linda

Visst är det underbart... jag har precis avslutat en pencillinkur för bihåleinflammation och det tog väl bara två dagar (eftersom vi har två sjuklingar hemma) så var jag sjuk igen.

Idag har hela familjen varit hemma sjuka allihopa...

2009-03-19 @ 17:23:44
URL: http://networkingblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0