Måste lära mig att leva med det....

Jag är inte pedantisk men jag har ett behov av "ordning och reda" och "var sak på sin plats" för att få ro i huvudet.

Jag är inte städmansik men jag tycker det är jobbigt med skitiga handfat, smutsiga köksbänkar, stampat smulgolv under köksbordet och dammråttor som leker tafatt i hallen.

Jag plockar och småstädar ofta och försöker att ta ett större tag en gång i veckan...allstå känns det som om jag städar och plockar jämt...ich känner mig stressad över att det ändå inte ser prydligt och rent ut....

JAG måste LÄRA MIG att sänka nivån...LÄRA MIG att en halvårs och en snart fyraårs faktiskt inte bryr sig om ifall jag nyss dammsugit, LÄRA MIG att de inte bryr sig nämnvärt om dammråttorna..snarare att de är lite roliga och något man kan jaga med gåstolen.

Tittade mig omkring för att se på huset med andras ögon...dt är inte så farligt...det syna att det bor barn här men utan att det är kaos...överallt...

JAG måste LÄRA MIG att prioritera tiden till annat...t ex mina barn nu när jag har ynnesten att faktiskt få vara hemma...för det är ju med största sannolikhet sista gången.

För hur ska det åxå annars gå när jag börjar jobba...
Städhjälp känns väldigt lockande....och sen bara behöva småstäda lite emellanåt....

Måste lära mig

Kommentarer
Postat av: maria

usch, det sjuka är att jag läser ditt inlägg och tänker precis tvärtom. att jag blir avundsjuk på dig som är sån där, som plockar och småstädar hela tiden.

men självklart är det bäst att ligga på en lagom nivå. självklart är inte hemmet viktigt, och du kan med gott samvete lägga det längre ner i priolistan!

2009-03-22 @ 17:57:13
URL: http://vilangtar.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du kan få komma ner till mig på träningsläger... man skulle nog kunna tro att vi har typ 5 ungar :-)

2009-03-22 @ 18:45:08
Postat av: Linda

Nu försvann mitt namn igen..... vad är det för fel

2009-03-22 @ 18:46:05
URL: http://networkingblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åh! Jag kan VARMT rekommendera städhjälp! Jag är precis som du, går och småplockar och ordnar varje dag, hela tiden. Men jag tycker det är vidrigt tråkigt att ta de stora tagen, dammsuga och dammtorka och så.

När vi hade städfirma kom de varannan vecka och hela huset sken som en blankpolerad pärla! GU SÅ SKÖNT!

Då slipper man göra allt, man kan lugnt ägna sig åt en kvarts plock per dag (förutom den timmen man ägnar åt leksaksplock då...) och så vet man att det blir sådär sanitärt godkänt igen om bara en vecka typ. :-)

2009-03-22 @ 20:23:40
URL: http://enannanblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0