Kärlek banne mig!

Lillasyster gnäller lite...jag lyfter upp henne...hon gnuggar sig i ögonen och lutar huvudet mot min axel....jag känner hur hon blir tyngre och tyngre och till sist somnar....jag vet att jag borde lägga ner henne...men jag bara står där och snusar bebisdoft...pussar huvudet och kinden...nosar i nacken och på huvudet...jag står där till armarna nästan domnar...jag vill konservera detta ögonblick till kommande år...när lillasyster inte längre är bebis...

................

Storasyster sitter och pysslar med nerböjt huvud.....nacken är så mysig...jag stryker henne över håret och pussar henne i nacken...snusar in doften...sätter oss sen i soffan....nära, nära och tittar på Pippi.

............

Ett mammahjärta rymmer mycket kärlek...

........................

.....det är bräddfyllt av kärlek fast lillasyster höll mig vaken tll nästan halvtre inatt* och jag var så trött och kände panik över de få timmar som fanns att sova att jag nästan började gråta.....

........

Kärlek! till sambon som tog bägge barnen under armarna i morse när klockan ringde och barnen var pigga som mörtar, tog barnen så att jag fick sova till han gick till jobbet...att då lillasyster har bajs från midjan ner till fotknölarna gör som ingenting....

......

Är det kärlek som gör att man känner sig hyfsat fräch fast man flera nätter i rad inte fått mer än fyra timmars sömn?



*Lillasyster är snuvig och ville inte alls somna om efter snorsugande och näsdroppar

Kommentarer
Postat av: Maria

åååh, kärlek!

känner verkligen igen det du skriver i första stycket. när man liksom inte vill lägga ner ungen. bara så där och snusa bebis liiite till!

2009-03-11 @ 19:12:16
URL: http://vilangtar.wordpress.com
Postat av: Sandra

Ska ni till rytmiken eller är det f ö r snorigt!??

2009-03-11 @ 20:02:25
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: Maja Gräddnos

Ljuvligt! Jag får tårar i ögonen

2009-03-11 @ 20:22:47
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: MOE

Härligt!! Kärlek blir man stark av.

2009-03-11 @ 22:27:37
URL: http://lilla2an.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0