20:30-21.30

I en paus på  Robinsson går jag ner i köket för att en kopp thé...tittar över till grannarna och funderar över om de är hemma...det är becksvart hos dem...ser sen att det lyser från tv´n....uppenbarligen är de hemma...men varför har de så satans mörkt...inte likt dem...hmmm går tillbaka till mitt eget väl upplysta vardagsrum...på vägen konstaterar jag att det lyser i hallen och på lilla toan...släcker där sen...
kl 21:20 slår det mig....det är ju den där earth-hour...FAN hur glömska får man vara...hur korkad får man vara?
Går runt och släcker överallt...10 minuter är ju tio minuter...15 minuter senare går jag runt och tänder alla fönsterlampor igen och ställer fram alla klockor...
Man måste ju ställa upp för miljön... ;)

Kommentarer
Postat av: maria

haha! vi missade "bara" med sådär 14 min ... råkade gå in på aftonbladets hemsida och blev påmind. klantigt. tyvärr stod vi och lagade mat och det kan man ju inte göra med släkt lampa. det blev inte helt svart förrän vid nio, men då var det becksvart och med tända ljus vid middagen.

2009-03-30 @ 16:55:39
URL: http://vilangtar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0