Frieriet

Nu förväntar ni er en romantisk saga....tji...för romantik är ett okänt begrepp för sambon och jag är inge vidare jag heller, men trots allt något bättre men det beroro nog mest på att jag har lite nedärvt i tjejgenerna...

Efter 11 år, villa, bil och två barn så har en hel del tjat från närmsta familjen förekommit...vi är ju inte ens förlovade... men det där tjatet har runnit av oss båda och inte haft någon verkan alls....

Men så har jag börjat känna att jag nog skulle vilja vara gift, det skulle kännas fint och bra och framförallt är det ju himla bra rent juridiskt när man har barn ihop. Men fria det tänkte jag inte alls göra...det fick faktiskt bli hans grej....

Men a girl have to do what ha girl have to do....elelr vad det heter så....

Efter att ha delat på en flaska rosa mousserande i lördags (innan fotbollen)

Jag: Jag tycker att vi ska gå till borgmästaren innan semestern är slut....
Sambon: Harkel
Jag: Schabbla inte bort detta nu för närmare ett frieri än så här kommer du aldrig att komma från mig
Sambon: Klart att jag förstår att du v ill ha samma efternamn som mig och barnen så det kan vi väl göra

Och det där med kvinnliga frierier verkar ligga i släkten...det var min mamma som friade till pappa och sambon mamma friade til hans pappa...så tydligen följdes traditionerna....


Och här framöver så ska jag naturligtvis berätta om var, hur och när...

Kommentarer
Postat av: Maja Gräddnos

Men! Detta hade jag ju totalt missat. GRATTIS!!!!! Äntligen får ni sluta leva i synd... hehe



KRAM

2009-06-15 @ 09:43:13
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: Tingeling

Äh, i dagens värld av jämlikhet förstår jag inte varför en så gammal tjatig regel ska bita sig fast så hårt. Lika väl kan väl kvinnan fria? Eller båda gemensamt komma fram till beslutet?

Tycker jag då.

Grattis igen! :)

2009-06-15 @ 10:19:04
URL: http://www.tingeling1.wordpress.com
Postat av: ullebengtsson

Grattis! Fy fanken vad kul!

2009-06-15 @ 11:31:31
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Linda

Det är bra, go girl! Själv friade jag i soffan fem i tolv den 1/4 (för säkerhets skull...). :-)

Med egenköpta krimsringar (men jag gissade rätt på storleken), min var som en dröm med en massa rosa stenar :-D (gav bort den till en kollegas dotter sen när de riktiga kom och hon använde den varje dag)

2009-06-15 @ 12:27:21
URL: http://networkingblogg.blogspot.com/
Postat av: Paprika

Haha, romantiskt så det förslår. Grattis!

2009-06-15 @ 16:49:41
URL: http://sagautanslut.wordpress.com
Postat av: Tudorienne

He he ja jag säger då det, den kärleken!

2009-06-15 @ 18:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0