Träning

Med träningen går det alla tiders...nästan för bra....det är så skön egentid att gå ut i vårt "gym" i förrådet och sätta på hög musik och pina livet ur musklerna...att känna kroppen återgå till igenkännlighet och i min ägo...Sedan träningsnystarten har jag nu varit där tre gånger - varrannan dag har det blivit...jag var där igår och jag hade tänkt mig att gå dit i morgon...men nu säger kroppen stopp och belägg -  lite vila tack...jag lyssnar även om det är svårt.

Så här har jag tänkt mig träningen den närmsat tiden

Måndag: 1h 40 min promenad uppdelat på fyra (fram och tillbaka till dagis 20 min, till baysim 30 min, hem från babysim 30 min, fram och tillbaka till dagis 20 min)
Tisdag: gymmet 40 min, 1h 40 min promenad (1 h antingen som ren promenad eller ner på stan och äta lunch, de 40 minutrarna är tillägnat dagis)
Onsdag: minst 40 min promenad (dagis)
Torsdag: gymmet 40 min, promenad 1h 20 min (varav 40 min tillägnat dagis)
Fredag: Vardgasmotion (Då är storasyster ledig från dagis så det blir vad det blir beroene på vad vi hittar på)
Helgen: Vardagsmotion (ngn aktivitet brukar det bli i form av gympa eller skridskor och kanske blir det ett extra gympass eller istället för torsdagen om kroppen känns sliten)

Frammåt våren ska jag skippa ett gympass för att börja löpträna igen. Målet är att springa tjejmilen riktigt snabbt...men vi får se hur mycket tid det finns till sådan satsning som ändå kräver minst tre löppass i veckan...sambon vill tydligen åxå träna ;)

Om ngn undrar hur jag äter så är det inte dåligt men inte heller bra ur viktminskningssynpunkt...men jag tar lite förändringar i taget  "bättre och bättre dag för dag"

Så här kan en dag se ut:
Frukost: gröt
Mellis: Kaffe och smörgås
Lunch: Gårdagens husmansrester - bra råvaror, inte fet mat och jag försöker långsamt minska ner kolhydratmängden
Mellis: kaffe och fil eller smörgås
Middag: Husman - bra råvaror, inte fet mat och jag försöker långsamt minska ner kolhydratmängden
Kvällsmat: Frukt eller fil eller smörgås eller

Det slinker dessutom ner nötter och frukt under dagen samt ibland ngn kaka. Helgerna bjuder ofta på lite onyttigheter. Just onyttigheterna är det alldelles för stor mängd av...men jag jobbar pdet

Kommentarer
Postat av: Lucia

Undrar en sak ang. tradera.. Du skrev ju en kommentar på Sandras blogg att du använde återförslutningsbara påsar från IKEA. Vet du om de heter något speciellt, så man vet vad man ska leta efter och var någonstans? Måste också komma igång med säljandet!

Kram

2009-01-21 @ 20:17:17
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Cinks

Oj, det ser ju kanon ut! Jag tror jag ska låta mig inspireras. Hur snabbt kan man börja träna efter snitt btw?

2009-01-22 @ 22:31:19
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: Tisalen

Cinks!



Jag började med raska promenader bara efetr några dagar och jag började springa och löpträna inför sthlm marathon efter 9 veckor. jag vet att jag prövade att göra situps efter några veckor och då kände jag inte av snittet alls... sturketräning väntade jag dock med...tror att det är lätt att förta sig då

2009-01-23 @ 15:52:30
URL: http://tisalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0