Ingen hönsmamma...tror jag

Visst är jag orolig...för saker som jag inte kan kontrollera...att otäcka sjukdommar ska drabba mina barn...och visst kan det vara lite läskigt när de är sjuka...och jag ringer hellre än gång för mycket än en gång för lite. Vi har handsprit på toaletten att tvätta oss med när man kommer hem från dagis, stan och jobbet   kanske kan vi då få slippa vinterns härliga kräksjuka och annat otyg. Visst ska man ha hjälm i pulkabacken och på cykeln

Men

Men jag är inte rädd att vistas blan mycket folk, öppna förskolor etc....de baciller som storasyster A inte tar hem från dagis lär inte finnas...
Storasyster A får gärna klättra, hänga och hoppa...jag tror på henne..att hon kan.
När lillasyster T börjar ställa sig upp kommer jag ha samma inställning som med storasyster - man lär sig av att ramla.
Storasyster får åka rulltrappa själv.
Storasyster få gå iväg själv (rimlighet förstås) så jag inte ser henne...bara hon säger vart hon går.

Orolig kan jag vara...men inte hönsig...tror jag

Kommentarer
Postat av: Linda

En vis kvinna sa till mig när min första skulle börja gå att jag skulle komma ihåg att de är designade att ramla från sin egen höjd :-) Det gillade jag, och självklart borde de vara det, annars är ju något fel med evolutionen...

Sen att samme son har varit sjuk hela hösten och nu fått vattkoppor, det hör nog till :-)

2009-01-18 @ 13:45:44
URL: http://networkingblogg.blogspot.com
Postat av: Toveb

Schysst inställning. :-)

2009-01-18 @ 20:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0