Förlossningsavundsjuk

När jag läser och hör om andras förlossningar som var en bråkdel så långa som min samt där de inte sprck ens det lilla minsta blir jag avundsjuk och missunnsam.

Varför skulle jag få en så jävlig förlossning (jag vet att det finns värre...)  när så många, enligt min partiska jämförelse, glider räkmacka genom förlossningen.

FAN

Tror det känns värre eftersom jag fortfarande har sviter av eländet.

Underlivet är out of function

Ska ringa Kvinnokliniken i veckan..nån m åste elt enkelt titta på vad som är fel...allt är trångt, stelt och smärtsamt...och nej det bllir inte bättre...senaste månaden har inte ett endaste framsteg nåtts och det är trots allt 15 veckor sedan lillasyster T föddes...det borde åtminstone bli bättre och bättre...men här blir det snarare värre.

Sex känns just nu som om det är något som jag inte kan ha mer, menskopp när det är aktuellt skulle på inga vilkor fungera.
Jag får dock in en vaginalkula om 3 cm i diameter...men det gör fortfarande skitont..det är på vippen så smärtsamt att det inte alls fungerar.

Kommentarer
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Jag känner likadant angående graviditeter. Varför ska just jag ha nio månaders helvete?



Så jag ser mina bra förlossningar som en revanch, något som fungerade i alla fall ;-)



Men man får vara bitter, det finns ju alltid de som har de värre (de som inte får barn alls t.ex.) men det spelar ingen roll. Det blir inte roligare för det.

2009-01-07 @ 11:51:32
URL: http://bridz.blogspot.com/
Postat av: ToveB

min förlossning var också lång (53 timmar, räknade mannen ut), men slutade i kejsarsnitt. våndas så med dig och hoppas du får bra hjälp!

2009-01-08 @ 21:32:53
URL: http://toveb.typepad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0