Är jag en "laidback" morsa?

Som singel har man "all tid i världen - man vet bara inte om det

Som sambon har man nästan all tid i världen - man vet bara inte om det

Med ett barn har man gott om tid - man vet bara inte om det*

Med två barn har tiden tagit slut - och det märker man!**




* Visserligen mindre tid än innan och man måste prioritera men oftast har man aldrig bråttom efter att man passat en tid utan kan lungt ta sig en lunch eller fika på stan eller gå i affärer och gå hem när man är "klar"

** Nu kan man aldrig lyxa med att bara gå och dra för är dte inte ngn tid som har med T att göra som man måste passa så finns det alltid en deadline för att hämta och lämna A på förskolan... För egenrligen är jag väldigt mycket mer laidback nu med barn nr 2 än med nr 1...fast jag har ingen tid att vara laidback på...

Kommentarer
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Jaaa, precis så är det.



Fast när jag pratar med min kompis sexbarnsmamman så tycker hon förmodligen att man har all tid i världen med bara två barn...

2009-01-27 @ 14:27:34
URL: http://bridz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0