Utmaning om bloggeri

Eftersom fanatsin tryter känner jag mig utmanad av Tudorienne

1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan januari 2006.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Hade ingen uppfattning alls mer än jag inte fattade grejen.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det var Tinsel och Tingeling som jag hittade först när jag började blogga utanför min bilderblogg (bilder på ungarna för att hålla släkten uppdaterad)

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Att jag uppenbarligen behövde skriva av mig men att min egen misär var lindrig i jämförelse med många andras...å andra sidan så har man ju taskigt perspektiv på tillvaron när man mår dåligt.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är nog ca 20 stycken.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Nästan bara dagboksbloggar.

7 - Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Läser nästan bara bloggar där jag känner igen mig..men ngn kändis är jag ju inte

8 - Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Sandra och jag är väldigt lika har vi upptäckt

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Mina närmaste (utom ngn enstaka) vet inte om denna blogg men den andra uppskattas mycket

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Skulle de nog tycka

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag är ganska öppen måste jag säga, både med känslor och underliv ;) så ja vet inte...men om jag visste att det var många som jag kände IRL som jag inte lärt känna genom bloggen som läste skulle jag cencurera

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
se ovan

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Förrut var det enbart för att få utlopp för mina känslor och tankar och så är det nästan frtfarande men bara nästan...det är ju kul med kommentarer

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja det tror jag, en hel del

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja! Sandra och Fiddeli och jag bor ju i samma stad och fick barn nästan samtidigt så vi träffas då och då. Moe har jag träffat en gång åxå...och sen var det ju bloggträffen då det var några som fick så bra kontakt att det nu är gifta med varandra. Sörjer att jag inte kunnat vara med på följande bloggträffar.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
Nej.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ja.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det är det med att man ibland egentligen inte vill visa upp sitt inre för folk som vet vem man är.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Jag tycker att alla som jag brukar läsa borde känna sig utmanade för det här är ju lite intressant

Kommentarer
Postat av: Sandra

Den här ska jag ta och göra... Men inte idag :-)

2009-08-24 @ 21:17:55
URL: http://barasandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0