Sova om natten.... när? Sex....när?

I fyra veckor hostade Lillasyster T...under fyra veckors tid lyssnade jag på hosta och bytte kräklakan på nätterna. Nu när öroninflammation konstaterats och penecellin intas är hostandet slut och jag tänkte att nu, NU ska jag sova om nätterna och kankse orka ta itu med nattamningen...ICKE. Lillasyster T tycker nu att det är dags att lära sig krypa...hon övar frustrerat på dagarna och är en riktig gnällfia som vill bli buren när fustrationen blir henne övermäktig...vår glada tjej har blivit en gnällis....Tyvärr försöker hon lära sig att krypa om nätterna åxå...en gång i timmen, ungefär, vaknar hon ståendes på alla fyra och skriker...bara att söva om.

Jag ska inte önska det ouppnåeliga som sovmorgon...men jag önskar mig 6 h sammanhängande sömn....Låter som ren poesi i mina öron.....kanske skulle vi då orka ta tag i det där som kallas samliv....nu är det som bökigt när någon hela tiden vaknar skrikandes på alla fyra och glor på oss mellan spjälorna...Den lilla lust som vi orkat väcka till liv dör ut rätt fort då...och sen 30 minuter senare r den inte lätt att hitta igen och röttheten tagit över hand.
29 april har vi dock deadline...för då är det återbesök på kvinnokliniken för att se om jag behöver justeras...och innan dess måste sex ske.... Jag tror dock inte på under  här heller...det där extremt spända, oelastiska finns fortfarande kvar och har inte blivit det allra minsta bättre....Jaja återstår att se om den ändå är funktionsduglig...

Kommentarer
Postat av: maria

åh, nej, minns den där stressen inför "check-upen". man var ju liksom tvungen att få till det minst en gång, gärna två kanske, för att kunna beskriva hur det låg till. stressigt värre och inte direkt optimala förhållanden för att just kunna beskriva hur det "egentligen" låg till.



hur som helst, nu är jag fixad, sen tre veckor. ser fram emot att stygnen ska lossna och sen ska vi väl ge oss på det där igen.



tråkigt att läsa att du fortfarande känner dig väldigt oelastisk :-(



kram!

2009-04-19 @ 17:47:02
URL: http://vilangtar.wordpress.com
Postat av: ullebengtsson

Oj, ja det där är länge sedan för mig nu, men jag önskar dig verkligen en bra samliv igen. Du verkar gilla att vara kvinna och då är ju sex inte oviktigt. Stress och förlossnings- öh -minnen är ju lite av en turn off. men det blir annorlunda:)



u

2009-04-19 @ 20:32:28
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0