Nu skulle jag kunna sluta....

Jag pratar om amningen...

Hon äter mat bra och jag ammar bara morgon och kväll (och natt...) men kvällsamnningen behöver hon inte och hon skulle ju egentligen kunn äta gröt med oss andra på morgonen...men nu vill jag ju fortsätta att amma över Mallisresan...men sen slutar vi.
Att amma 7,5 månad är ju inte länge men defentitivt inte kort heller...känner mig nöjd...
Dessutom håller jag på att sina...så det ger sig ju lite själv åxå...

Speciellt vore det faktiskt skönt att bli "fri" nu. Nio månaders graviditet och sex månaders amning gör en ganska bunden. I förrgår var jag på första hjälpen kurs på kvällen och det var första gången jag inte var hemma under Lillasyster Ts nattning....det gick hur bra som helst....och jag kände mig busig och nästan lite olydig hela kvällen (sen vaknade hon iof straxt efter elva och var så glad att se mig så hon inte kunde somna om förrän efter klockan ett...men...men...)

På lördag kommer jag vara borta hela dagen...och kvällen....nyttigt för mig....nyttigt för Sambon...nyttigt för Tilde. SKÖNT för mig....hela dagen och kvällen ska jag bara vara Tisalen och umgås med finvänner...fast jag vet att jag kommer att känna mig halv...för även jag behöver ju öva på att vara själv ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhhh, så underbart det låter. Har svårt att se så långt in i framtiden men nån gång kommer man väl dit också...

2009-04-23 @ 11:26:37
URL: http://networkingblogg.blogspot.com/
Postat av: Lucia

Känner mycket som du!

kram

2009-04-25 @ 21:39:43
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0