Vecka 40....

Då har jag gått in i finalveckan... BF-6 idag (BF=beräknad förlossning)

Midjemått: 114 cm (4 cm större än förra veckan!)
Vikt: 76,5 kg (+11,5 kilo, helt okej och 0,5 kilo mindre än förra veckan)


Surfar för fullt på sidor där olika proffs berättar hur man kan starta en förlossning (familjeliv så klart ;) jag är lite skeptisk till det mesta men idag hos sjukgymnasten fick jag bekräftat att man inte ska sätta akupunkturnålar på vissa ställen på gravida och att man kan stimulera en förlossning till att komma igång. Direkt hem för mer surfing så nu maserar jag mina vrister för fulla muggar (och det är punkterna för livmoder mm så helt tokigt kan det ju inte vara...)

Kommentarer
Postat av: Tingeling

Any day now!!!

Gud vad spännande!



Håller tummar och tår att allt ska gå finfint.

Stor kram

2008-09-23 @ 10:26:53
URL: http://www.tingeling1.wordpress.com
Postat av: Lucia

Massera vristerna allmänt alltså? Eller någon särskild punkt? Tror jag börjar med det imorgon i så fall :) Nu måste jag slänga mig i soffan..

Kram

2008-09-23 @ 12:03:04
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: saring

ja, jag vet ju vilken mkt njutningsfull metod vi satte igång Almas förlossning medelst på bf -4 rodnar.. Är övertygad om att det var avgörande för Almas ankomst för på kvällen fanns ingen tillstymmelse till förvärkar o morgonen efter startade allt 06.00.. Ett effektivt o trevligt sätt att få till livmodersammandragningar på. Lycka till ;-)

2008-09-23 @ 20:24:56
URL: http://saringimammaland.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0