Min onda bröstrygg - lösning/tips någon?

Den är verkligen kass - helkass, trasig, kaputt. Det känns som om ngt är trasigt eller hopklämmt. Det sitter inte i de ytliga ryggmusklerna (de som man kan masera) utan mer i ryggen, i mitten. Det gör till och med när jag sväljer lite större tugggor eller om ja tar ett djup andetag med kroppen i lite "fel" vinkel.

Min spekulationsanalys: Jag sover halva natten på ena sidan och väner mig sedan om och sover den andra halvan på den andra sidan.
Alt 1: Musklerna mellan de små revbenen i bröstryggen säger i från.
Alt 2: Nerver har kommit i kläm beroende på att min uppluckrade kropp har kapsejsat.


Någon som tror sig veta vad som hänt i min rygg?
Någon som tror sig veta vem jag ska kontakta om det inte släppt till på måndag (härda ut är inget alternativ)?
(BM, naprapat, sjukgymnast....)

Kommentarer
Postat av: Cinks

Låter som en låsning (f'låt en amatörs spekulationer) Jag har ju som sagt goda erfarenheter av naprapatbehandlingar. Så har du nån som du brukar gå till, ta kontakt med den personen. Vill du ha rekommendationer så har jag en bunt att ge dig. Har du någon mail jag kan skriva till?

2008-09-06 @ 16:39:14
URL: http://cinks.wordpress.com
Postat av: Uniflora

Håller med Cinks. En låsning som en naprapat fixar på ett kick. Det är alldeles underbart när det knakar till och man plötsligt känner att det går att andas igen.

2008-09-07 @ 08:34:35
URL: http://uniflora.wordpress.com
Postat av: Sandra

Håller med föregående talare. låsning låter det som. Jag hade likadant tidigare i grav, gick till kiropraktor på stan som knäckte till det där på nolltid. Jag blev rekomenderad denne kiropr av min BM.



2008-09-07 @ 11:33:05
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: toveb

Dito. :-)

2008-09-07 @ 11:42:55
URL: http://toveb.typepad.com/thomasotove
Postat av: Tisalen

Hej alla och tack för ert engangemang!



Hade jag inte varit en naprapat/kripraktor veteran så hade även jag gått på låsning. Det visade sig att det nog var en typa av inflamation/överansträgning av de små musklerna mellan bröstbenen bak i ryggen. För efter en helg av vila, massage, liniment...så är det nästan borta nu.



i fredags var jag helt knäckt och jag grinade när jag vaknade i lördags och kunde inte för mitt liv begripa hur jag skulle kunna stå ut en endaste dag till på det här viset. Nu känns livet uthärdligt igen. Smärta kan verkligen knäcka en....



2008-09-07 @ 20:37:18
Postat av: Cinks

Gissar att inflammationen kan vara en följd av en låsning (amatör igen...), meeen ändå, va skönt att det har givit med sig, det finns ju inget självändamål att behöva vända sig till naprapat varje gång man har ont om det går att läka av sig själv med värme & vila :-)

2008-09-07 @ 21:36:50
URL: http://cinks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0