Kom nyss på....

...att jag får inte äta frukost imorgon.......stackars mig som är frukostmänniska...jag drog nyss i mig en STOR skål med mjölk och flingor....funderar på en macka åxå...men jag vill ju åxå kunna sova utan halsbränna....svårt det där.

...att jag borde skriva det där förlossningsbrevet....för om det blir vändningsförsök kan förlossningen sätta igång...så nu har jag skrivit, sett till att Sambon läste och förstod. Eller förstod...jag har aldrig fött vaginalt jag kan inte veta allt jag vill utan jag tror ju mest att jag vill och inte vill olika saker...det där fatatde han inte...ibland är karlar bra dumma.


så här blev i allafall förlossningsbrevet:


TILL FÖRLOSSNINGEN

Om vaginal förlossning:
- Vill ha lavemang
- Vill INTE ha morfin
- Vill INTE ha sterila kvaddlar
- Prövar gärna akupunktur
- Vill inte hålla på "för länge" (utan resultat) och sedan få snitt
- Vill INTE föda i gyn-ställning....tror jag
- Vill VETA i vilket läge förlossningen befinner sig i - känns jätteviktigt

Om snitt:
- Sist släppte epiduralen släppte medans de sydde
- Sist kändes själva snittet läskigt, våldsamt och som om jag blev uppsliten - hela jag krängde och lyfte från britsen.
- Villa ha lika snyggt ärr som sist
- Vill ha ordentligt med smärtlindring efteråt - sist kändes det väldigt snålt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Angående, stökigheten vid snittet. Det förklarade de för mig, de gör så för att barnet skall fatta att det kommer ut, och jag tror även för att livmodern lättare skall dra ihop sig efteråt....

2008-09-07 @ 11:29:51
Postat av: Jenny

Varför lavemang? Måste få utrycka min åsikt om vad jag tycker är jätte larvigt, fattar inte alls varför man skulle oroa sig för att bajsa ner sig lite? Kanske för att jag aldrig bajsade ner mig, tycker man känner stor skillnad på det där när man väl krystar på, men jag hade inga som helst betänkligheter om det innan heller. Vill inte direkt anklaga dig för att vara konstig, men berätta gärna hur du tänker. För mig känns det bara så onödigt.

2008-09-08 @ 22:47:03
Postat av: Jenny igen

Jo, jag födde i gyn ställning, det passade mig jätte bra, så tycker inte du ska skippa det helt. Det är skönt att få ligga ner och vila och jag tyckte sköterskan fick bättre koll på vad som hände =) Men man är ju olika =)

2008-09-08 @ 22:49:00
Postat av: Tisalen

Hej Jenny!



Gynställning!

jag TROR inte att jag vill det. och det baserar jag på att det faktiskt inte är det fysiskt optimala ställningen att föda barn i....och en känsla jag har av att inte vilja ligga så....inget annat...men hur det sen blir är en annan sak.



Lavemang:

Två anledningar. Om man har mycket avföring kvar i tarmen kan bebisen ha svårt att komma ner. Om jag vet att jag inte har fått bajsa i närtid så har jag ingen lust att lägga ut att på förlossningsbordet(eller vad det nu kallas)....

2008-09-09 @ 08:16:28
URL: http://tisalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0