Besök hos barnnorskan och akutbesök hos sjukgymnasten

Magen växer och frodas (och således troligen Liten åxå) och jag ligger nu en bit över den sk normalkurvan med ett SF-mått på 35 cm. Den som bor därinne växer och frodas alltså alldelles utmärkt - det kommer att komma ut en liten fetknopp ;)

Nu är "fetknoppen" dessutom fixerad - jättefixerad. Jag hade nog misstänkt det eftersom det kändes i helgen som om det var någon som försökte gräva sig ner genom bäckenbotten på mig och då är det ju inte heller så konstigt att det känns som om det är någon som försöker pressa sig ut genom "skithålet" på mig.

Vikten har nått stadiga 77 kilo - jag har alltså gått upp 12 kilo...rätt okej ändå.

Jag har en tid nu haft skitont i bröstryggen. Jag beskrev det för BM som om jag helst ville hugga av  mig högerarmen och halva ryggen - jag fick en akuttid hos sjukgymnasten. Där blev jag knäckt, masserad och akupunkterad. Nu är ryggen öm...men det värker inte...en underbar känsla...... Blev hemskickad med stretch och träningsschema samt återbesök den 23:e (om jag inte har annat för mig *hoppas*).

Kommentarer
Postat av: Mammalamma

HEEJJ!!

Men gud, nu är du verkligen på slutspurten! Jag har haft min bebis hos mig i 2,5 veckor nu, det är inte klokt egentligen.

Jag hinner inte - av förklarliga skäl - sitta vid datorn speciellt ofta just nu - men nu fick jag några minuter över och tänkte titta in hos dej och se hur det går, och det verkar ju gå alldeles förträffligt! Nu har du det mest fantastiska framför dej....liiite avis är jag, trots att de ju gör inihelvetes ont oxå..;)

Jag finns på Familjeliv med samma nick - Mammalamma - om du vill "hälsa på"!

Kraam och lycka till!

2008-09-18 @ 11:18:11
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Jag var stoooor, jättestor faktiskt när jag väntade Lillkatten, och låg en bra bit över översta kurvan (det gör jag nu också för den delen)



Men ut kom en ganska liten bebis 2995 vägde han. Så ditt SF-mått behöver inte betyda att det ligger en jätte där inne.

2008-09-18 @ 20:21:51
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM
Postat av: MOE

Vad skönt att du blev hjälpt, det är guld värt! Kram!

2008-09-18 @ 22:48:05
URL: http://lilla2an.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0