BVC, BM och Psykolog

I dag har jag hunnit med mycket.

1) BVC med T. Hon växer med beked och är nu 2 v gamal större än syrran var när hon var 6 v.

2) BM med mig själv för att kolla stygnen. BM var mycket belåten och ansåg att jag bara kommer att få ett litet litet ärr som bara kommer att synas om jag tittar med gyn-lampa. Det gör vi inte så ofta hemma ;)  så det känns helt ok. Hon rekomenderade däremot luftning av underlivet så nu ska jag leka 70-tal hemma och gå utan trosor *s*

3) Psykologen med mig själv. Jag vet inte....jag har uppenbarligen berabetat mycket på egen hand sedan förra veckan. men ho fick in mig på ett spår jag inte tänkt på själv....fokusera på det som var bra....på det som kom efter förlossningen...att det funkar så bra med T...att hon sover bra...att amningen fungerade perfekt från början...att inte fokusera på det jobbigga. Bearbeta det jobbig men inte fokusera på det. Det som jag har kvar att bearbeta är förlossningsavsnittet när hon kom ut....min knsla av bara lättnad och ingen glädje och mitt dåliga samvete över den känlsan...eller min okänsla av glädje...för den kom senare.


Nästa vecka ska jag prat förlossningshårdfakta med BM och träffa psykologen igen. jag tror att jag kommer vara hel sen. Jag mår faktiskkt väldigt bra igen... Psykologen tyckte jag hae en otrolig förmåga att hela mig själv i själen...ja tror jag håller med...jag är dålig på att må dåligt...och det är bra ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad skönt att det känns bättre nu!

2008-10-16 @ 22:01:00
Postat av: Mickis

Vilken bra egenskap; att vara dålig på att må dåligt!

2008-10-17 @ 08:39:40
Postat av: Sandra

Va skönt att höra att det känns lite bättre.. det gö det även för mig. Det verkar sunt att fokusera på det som är bra men det är inte alltid så lätt!!



Jag blir oerhört glad av dina varma ord och ovärdeliga tips!



Ha en mysig fredag!!



Varma kramar

2008-10-17 @ 19:19:07
URL: http://barasandra.blogspot.com
Postat av: toveb

Skönt att läsa. Tid kan göra mycket för dåliga upplevelser. Och så kanske det var bra att skriva av sig lite här? :-)

2008-10-18 @ 15:36:34
URL: http://toveb.typepad.com/thomasotove
Postat av: Fibula

Så skönt att du mår bättre!! Och härligt att allt funkar så bra med T =)

2008-10-19 @ 09:34:05
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att ha en så positiv inställning som du har hjälper mycket till också såklart. Skönt att du är på väg uppåt och att T växer som hon ska. Kan tro att det är mysigt att ha henne "ute", jag fattar fortfarande inte att det kan bli nåt sånt av den jag har mysknölandes i magen ;-)

2008-10-20 @ 19:16:26
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag blir så ledsen över att du ska behöva känna skuldkänslor över att du har känt en oerhörd lättnad när något mycket plågsamt och jobbigt är över. Blir arg på hela kulturen kring födande med "positiv smärta" och att kvinnan ska tycka att det är en fantastisk upplevelse att föda som man vill göra igen oavsett hur hemsk förlossningen må ha varit och att man ska föda "naturligt" och helst utan smärtlindring.

2008-10-26 @ 11:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0