KUB, officiellt, byxor och Åre

KUB-testet gick hur bra som helst. Liten visade sig från sin allra bästa sida och gjorde precis som BM sa så att hon kunde mäta alla viktiga mått och se så att allt som skulle vara på plats var på plats.
Resultatet var strålande. Risken är 1 på 8654 att det ska vara ett kromosom fel....jag är alltså gansla lugn nu.

Jag blev även omdaterad. Liten i magen börjar bli "stor" och mätte 5 cm får huvud till stjärt vilket motsvarar att jag skulle vara i v 11+6 ( i slutet av v 12 alltså)...fast jag vet att v 11+4 är mer troligt eftersom jag har stenkoll på både ÄL och sex.

Dagens vikt: 67 kilo

I går trodde jag dock inte att jag skulle kunna ta mig iväg till stockholm idag...jag mådde så illa att jag trodde jag blivit magsjuk...men det hade jag inte...jag mår lika jävla outhärdligt panikilla idag åxå....det enda so hjälper liiite är att maxa mit mattintag...men helst med vaniljyoghurt, flingor och mackor...en näringsmässig katastrof...men det skiter jag i för då blir det uthärdligt i alla fall.
I allt man läser ska illamåendet bli bättre från v 12...jag har hitills inte mått så här illa...det värsta är nog att jag inte får kräkas...skulle gärna göra det för att liksom lätta på trycket. Resan till Åre (som börjar tiiidigt i morgon bitti) kommer att bli en mardröm om jag ska må såhär.

Jag firade ialla fall dagens resultat med att ringa min närmaste och berätta den goda nyheten...nu är min graviditet officiell!
Jag passade även på att inhandla ett par justa mammabyxor modell jeans. Min mage är så fet, svullen och känslig att jag inte har den allra minsta möjlighet att ha vanliga byxor på mig.

Som sagt så åker vi till Åre i morgon...Kommer tillbaka efter påsk.

Glad påsk på er!

Kramar från en illamående men lycklig Tisalen

Kommentarer
Postat av: Lucia

Aha! 5 cm.. Hur mycket växer de små krabaterna per dag? Vårt lilla mirakel var 4,6 cm idag...
kram

2008-03-14 @ 16:56:28
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Anonym

3,5 cm

2008-03-14 @ 18:48:00
Postat av: Linda

Underbart tjejen. Får man lov att önska en toppenpåsk.

2008-03-14 @ 19:13:20
Postat av: Jenny

Vad roligt för dig! Du ska se att allt kommer gå bra nu, dom kritiska veckorna är förbi och nu kan du njuta =) Ha det jätte trevligt i påsk, åre låter underbart, tänk om man hade sånna pengar =)

2008-03-16 @ 13:21:04
Postat av: Saring

Underbart.. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, SÅ BRAAAAAAAA!!!!

Hurra hurra hurra HURRA för lilla liten!!!

2008-03-16 @ 19:52:53
URL: http://saringimammaland.blogspot.com
Postat av: Kaica

Så otroligt skönt att det gick så bra. Ha det bra i Åre nu! :-)

2008-03-17 @ 19:14:51
URL: http://kaica.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0