Barn är inte korkade

Jag har blivit fet!.

Jag har inte gått upp jättemånga kilon (det hade jag redan innan...ja i alla fall sådär en 4 som kommit till på vågen och mer i fett eftersom jag tränat nästan ingenting hela hösten), två kanske... men magen är fet nu...den brukar vara platt...den är nu allt annat än platt och midjan är ickeexisterande.

Så som jag ser ut nu såg jag ut i v 17 när jag väntade A. Jag är i v 10 nu.  Jag börjar längta till mammabyxorna. Att knäppa knappen i byxorna är ett minne blott...

A vill jätte gärna ha en lillebror och hon säger ofta att hon önskar sig en och ritar teckningar på hur lillebros ser ut.

Nu i helgen så duchade vi ihop, A och jag, och efter en stund pekar hon på min mage
"Mamma, har du en bebis i magen?"

De som inte känner mig skulle inte misstänkta något...det är ju absolut inte ovanligt att ha lite mage...men snart kommer det bli trixigt att dölja min feta mage för de andra...de som känner mig...en mage som på kvällarna eller om jag slappnar av tom blir karakeristiskt rund.

Vi har inte tänkt att berätta ngt för ngn mer innan den 14 mars. Då har vi gjort extra VUL samt KUB/NUPP test hos MamaMia. Det är 14 dagar till.... I helgen ska jag umgås med Mamma hela lördagen...det är svårt att lura sin Mamma...jag får helt enkelt ta  på mig min allra bylsigaste luvtröja....

Jag ska åxå leta rätt på min gamla kartong med mamma-kläder....förbereda genom att tvätta.

Jag klagar egentligen inte alls på detta, med tanke på hur mycket växtvärk jag har så borde magen växa....annars vore det skumt...men eftersom vi inte alls vill berätta förrän efter den 14:e så är det trixigt....

Kommentarer
Postat av: Kaica

Hi hi! Vad barn är smarta!
Hoppas det går bra med att dölja magen i helgen. ;)

2008-03-03 @ 17:00:49
URL: http://kaica.wordpress.com
Postat av: Lucia

Ja, jag tror att jag har gått upp något kg med.. Maken och jag skrattade här om kvällen när jag grep tag om allt fett på magen. Att jag var en av de där bimbosarna för ett antal år sen som hade magtröjor på varenda fest är svårt att tro nu. Idag på jobbet var magen utspänd som en kanonkula. Tarmarna jobbar nog inte som jag hade önskat... Kul att känna sig spänd och sprickfärdig hela dagen... :)
Kram!

2008-03-03 @ 17:30:32
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: bonnie

Gick upp flera kilo genast, men är fet från förr så syns nog inte så stor skillnad. Men nu verkar stabiliserat sig, alla byxor fått åka till förrådet förutom ett par av större modell. Blir nog dags för byxköp snart.

2008-03-04 @ 07:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0