Aldrig ska man vara nöjd

Jag har haft MYCKET molvärk...jag har avskytt den för jag har förknippat den så starkt med begynnande MF. Nu har jag inte haft ngn på två dagar....jag blir orolih....och börjar undra vad som är fel.

Jag har mått illa från och till...inte jätteilla utan sådär alldelles lagom så att jag vet att det är ok....det gör jag inte längre.....oron kommer.

Jag har blivt "fet" och rund om magen....och haft två dagar av mamma-byxor. Idag är magen inte alls lika svälld och jag har mina vanliga jeans....jag blir orolig...vad är fel...

Jag VET rent förnuftmäsigt att vid denna tid i graviditeten är det normalt att sluta må illa, att svullenheetn lägger sig till bebismagen kommer och att molvärken ger sig.....men det spelar ingen roll avd jag förnuftmässigt vet. Jag VILL ha en massa symptom på att allt är som det ska fram till den dag då jag känner de första rörelserna, då jag så konkret vet att liten lever.

Jär så jäkla nojjig inför onsdagen VUL. vad kommer jag att få se eller inte se? Det känns som eoner av tid till onsdag kl 11:30 samtidigt som det bara är några dagar. Kommer livet te sig ljust och glatt efetråt eller bara nattsvart mörker?
För att inte tala om KUB/NUPP testet och dess VUL om en vecka...får jag höra det jag vill då? Eller kommer jag att få besöka mörkret då?

Vågar inte rirkigt fundera på det....för det känns bara allt för jobbigt

Kommentarer
Postat av: Mammalamma

Försök komma ihåg att det faktikskt är tarmarna som svullnat i magen så här långt i grav, och alla vet vi hur märkligt magen kan bete sig! På morgonen var min mage inte alls lika stor som på kvällen tex. Vissa dagar mindre, andra större. Det är först nu som den så att säga behåller form och storlek.
Illamående eller inte....jag är övertygad om att det i varje fall INTE är något som avgör huruvida bebis mår bra eller inte! Jag är SÄKER PÅ att det är frid och fröjd i din mage och liten mår toppen!
Lycka till på Vul!

2008-03-07 @ 13:35:56
URL: http://mammalamma.blogg.se
Postat av: nina

jag fattar precis vad du menar. känner likadant, är gravid i v13 + 0. hittills har jag ring 500ggr till kk. har även gjort 2 vul (på en privat klinik) eftersom jag var jätte orolig. helst vill jga titta på bebisen varje dag.
lycka till

2008-03-07 @ 18:19:29
Postat av: Lucia

Jag mår utmärkt nu. Mitt halvillamående försvann för typ en vecka sen och då blev jag så orolig inför VUL:et. Jag borde vara tacksam över att må bra, men jag vill ju ha något bevis för att det finns ett liv inuti mig... Blir lite lugnare av att läsa dina bra förklaringar på det hela i alla fall!
Lycka till på VUL:et!! Kram

2008-03-07 @ 19:05:30
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Lillachefen

Gumman, önskar att du kunde njuta. Hoppas du läser alla andra kommentarer och kan slappna av lite.
Ska hålla tummarna tills på onsdag.

2008-03-07 @ 19:57:02
Postat av: Tingeling

Förstår ju inte helt. Eftersom jag aldrig varit där. Men önskar allt gott, tänker bra tankar för dig.
Många kramar och tummar.

2008-03-08 @ 20:44:02
URL: http://tingeling1.wordpress.com
Postat av: Saring

Tänker på dig vännen och håller tummar och tår inför VUL:et. Så jobbigt du skall behöva ha det :-( KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2008-03-09 @ 22:21:45
URL: http://saringimammaland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0