Det händer inte mig...

Det underbara vädret som var i helgen inbjöd till många timmar i solen....vandrades på fina platser, picknick, glass i solen, sätta på vattenspridaren för att svalka barn.

A fick förstås högsta solskyddsfaktorn på.
Jag bränner mig i princip aldrig så jag brydde mig inte ett dugg om solskyddsfaktor.

Jag hör hart talas om det...att man lättare blir brun när man är gravid...att det är viktigt att använda hög sloksyddsfaktor när man är gravid....inte för att man bränner sig lättare utan för att man får sådana sköna hormoner i omlopp som gör att man kan få justa pigmentförändringar i ansikten.

Men ni vet...det händer inte mig....

Fast det gjorde det.... Jag vet nu att det är sant. Man kan få pigmentförändringar i ansiktet när man är gravid och inte skyddar ansikten med hög solskyddsfaktor och hatt.

Igårkväll såg jag dem. Tinningarna och mitt på pannan är mörkt brunfläckiga. Inte snyggt alls.

Jag plockade fram solcremen till mig med i morse. Jag tänker inte förvärra detta. Jag tänker hoppas att min dumhet inte har gjort att hudförändringarna blivit permanenta....de kan bli det....men det händer nog inte mig.....hoppas jag...

(tack och lov för underlagscreme)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0