Wordpress?

Funderar på att falla för grupptrycket och byta till wordpress istället. Tingeling, tack snällaste, har hjälp mig lite genom att besvara mina frågor med stort tålamod. Mitt största huvudbry har varit att kunna importera allt från denna blogg till wordpress. Nu vet jag ialla fall hur man gör, men tyvärr fungerar det inte efetrsom jag varist så korkat (eller nå´t) att välja fel bloggforum från början. Hade jag haft "blogger" hade det gått hur bra som helst...men nu har jag "blogg" och då går det inte. WP har nämligen förinställt just "blogger".

Men om ngn därute vill motbevisa för mig att det fungera så tar jag mer än gärna emot upplysningarna.

Så med andra ord kommer jag finnas kvar här tills annan lösning dyker upp (jäkla snygg egentligen för bloggen håller på att bli jäkligtsnygg på WP)

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Jag har svårt att tro att det är omöjligt. Jag tror inte blog.se har gjort sin mjukvara själva utan dom använder nog någon av de färdiga som finns därute, t.ex. Wordpress, Moveabletype etc. Dessa är alltså mjukvaror som jag kan installera på min egen server om jag skulle vilja, förutom att dom använder dessa i sina egna blog-system.

2008-01-13 @ 14:06:39
Postat av: Jimmy

Efter lite undersökning så visar det sig att Wordpress kan importerat ifrån 26 olika blog format, det vore osannolikt om inte blogg.se körde någon av dessa 26. http://codex.wordpress.org/Importing_Content

2008-01-13 @ 14:24:09
Postat av: Jimmy

Det visade sig att blogg.se's backup-funktion inte tog med kommentarerna. Förutom det så skall det gå att fixa (med lite meck), men lite trist att tappa kommentarerna kanske.

2008-01-13 @ 19:51:42
Postat av: Tisalen

Stort tack Jimmy för dina ansträgningar. När jag försökte flytta så ville inte nånting fastna...jag ska försöka igen...kanske...

2008-01-14 @ 08:20:57
URL: http://tisalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0