Likheter och skillnader *känsliga läsare varnas*

Förra månaden blödde jag vid ÄL och det slutade inte förns jag började med progesteronet. VI hade då iof sex trots bblodet (upptäckte det inte förrän efteråt) men jag blev ju tvungen att gå på toa och tvätta mig eftersom det var lite...lite blodigt minst sagt.

Denna månad hade vi sex samma dag som det yberstarka utslaget på teststickan, jag kunde sedan ligga kvar i vågrätt läge hela natten. Eftersom utslaget fortfarande var starkt igår och ÄL-värken slutade igår så tror jag att ägget släppte under gårdagen...tanken var så klart lite kompletterande sex...men...just när vi höll på som bäst såg vi det...blodet...Blod är avtändande...det blev inget mer. Nu får vi hoppas att måndagskillarna grejar det hela.

Jag har denna månaden ÄL-bröst. Lite svullna, lite fyllilgare, lite ömma. Hoppas det är positivt.
Jag har i princip inte haft ngn ÄL-sekret denna månad....men jag vet att jag tidigare (innan denna bebisverkstad startade) haft dåligt med sånt...så jag hoppas att det inte har någon betydelse (A kom ju till ändå...).

I kväll tar jag första progesteronet.


Om det inte tar sig denna månad kommer jag ringa KK...nu får de kolla upp mig igen...Visst sa de förra månaden att en del kvinnor  blöder vid ÄL. en del gör det jämt och en del gör det ibland..så kan det vara. MEN jag som aldrig förrut blödit vid ÄL ska väl inte plötslit börja göra det två månader irad.
Eller så är jag så himla käsnlig. Förrut började det 5-7 dagar efter ÄL och nu börjar det redan vid ÄL. Och om det inte tar sig så nu vill jag faktiskt ha hjälp... Och får jag det inte hos KK så får jag väl vända mig privat.

Kommentarer
Postat av: Tisalen

Zelda! Om du skulle läsa här...
Jag kan inte kommentera i din blogg som jag så gärna skulle vilja eftersom vi är i samma längtansland efter nr 2.

2008-01-09 @ 09:05:10
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: Tingeling

Verkligen märkligt det där blodet. Stå på dig och se till att du får hjälp!
Men vi får hoppas att det inte behövs. Kram!

2008-01-09 @ 09:26:28
URL: http://tingeling1.wordpress.com
Postat av: Lilla J

Hmmm, märkligt. Jag förstår att du undrar och det borde väl läkarna också förstå. Det är ju en sak att vara påläst och sitta och säga att "det är vanligt" osv, men en helt annan att vara den som är mitt uppe i det! Stå på dig och se till att du får ordentliga svar på dina frågor!
Kram

2008-01-09 @ 13:19:14
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/
Postat av: Tingeling

Förresten, gällande att flytta bloggen till wordpress som du funderade på - gör det! Jag är jättenöjd med min nya blogg!
kram.

2008-01-09 @ 13:37:53
URL: http://tingeling1.wordpress.com
Postat av: Lucia

Finns det ingen landstingsansluten privatklinik ni kan vända er till? Då blir det ju vettiga priser fast troligen bättre servie än vanliga landstinget...
kram

2008-01-09 @ 21:26:28
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Tingeling

Försöker svara på dina frågor om WP:
Angående det där att komma till bloggen från kommentarerna så är jag lite osäker, jag är själv lite gröngöling i WP och har vissa frågetecken ännu. Jag lyckas inte logga in och kommentera med mitt WP-konto så att länken skulle synas när jag kommenterar ? någon som vet??

Att flytta över allt från min Blogger-blogg till WP var däremot svinenkelt. När du skapat ett nytt konto och loggat in väljer du "My Dashboard" ? Redigera
och Importera. I ett nafs är både inlägg och kommentarer från gamla bloggen importerade.

Vad menar du med "ändra namn på sökfunktionen"? Hur man hittar till bloggen via Google eller? Jag vet faktiskt inte. Tyvärr.

Länkar och sidor kan man skapa via My Dashboard och Blogroll. Sen kan du döpa om länkarna hur du vill och editera dem. Väldigt lätt när man kommer underfund med det. Blogroll syns inte om du inte har några rubriker under den, istället skapar du en ny, t.ex. "bloggar jag läser" eller "länkar" och kryssar i den rutan då du skapar en ny länk.

Lite flummigt förklarat kanske.. Sorry.
Jag är ju lite rookie själv, så?

2008-01-10 @ 13:36:11
URL: http://www.tingeling1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0