Funderingar kring symptom

Jag har en liten sedan tidigare...en liten som börjar bli stor - A som är dryga 2,5 år. När jag väntade henne hade jag inga som helst symptom inna v 7 (tror jag iaf...jag hade extremt dålig koll på min cykel men hade turen att bli gravid raketfort).

Nu känner jag mycket redan i v 5...men samtidigt...är det inbillning för att jag vill känna eller känner jag bara efter otroligt mycket för att jag är så medveten om det (vilket jag inte var sist).


Ömma bröst - som blåmärken fast långt inne i dem
Illamående - blir värre och värre...tror jag...eller är det för att jag så gärna vill och känner efter...jag längtar efter att få kräkas lite
Trött - men det kan beror på att vi har renoverat hallen och fällt 5 stora tallar i trädgården...samtidigt

Detta är symtom som jag gillar! som jag njuter av


Molvärk - kommer och går i vågor...allt från noll till så pass att jag blir jäkligt orolig.

Kan inte låta bli att undra om progesteronet bara fördröjer ett missfall...att denna graviditet bara är till låns som de tre som var innan.

Jag är RIKTIGT, riktigt orolig för detta

Kommentarer
Postat av: Saring

Kram fina du.

2008-01-27 @ 21:29:21
URL: http://saringimammaland.blogspot.com
Postat av: Kaki

Jag förstår faktiskt din oro, känner den så väl... Och ändå, det är flera år sedan du blev gravid med A. hur skulle du kunna minnas hur det var då? Jag tänker ofta tanken att jag inte vet, att allt det som jag förknippar med missfall faktiskt lika gärna kan ha varit en del av graviditeten. Det kan vara bra fast det är likt ett missfall, just därför att det fanns något i även den graviditet som blev till missfall - som var bra.

Just nu, just här, är du gravid.

2008-01-28 @ 08:09:42
URL: http://dromvav.blogspot.com/
Postat av: Tingeling

Även om jag aldrig blivit gravid, fått barn eller fått missfall heller för den delen så kan jag faktiskt förstå din oro. Det måste vara väldigt tungt. Önskar verkligen att allting ska gå bra. Många kramar!

2008-01-28 @ 09:05:28
URL: http://tingeling1.wordpress.com
Postat av: Lilla J

Håller tummarna för att allt är som det ska! Förstår din oro! När ska ni på vul? Kanske kan ni be om att få ett tidigare för att du är orolig?

Kram

2008-01-28 @ 15:09:18
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/
Postat av: Zelda

Ja, jag förstår att du känner oro. Men jag har ju också läst och hört om så många som har molvärk, och att det är helt normalt, så jag hoppas det är lika för dig! Skriver som övriga, kanske du kan få ett tidigare vul?

Men alla dina tecken, illamående och spända bröst. Det kan väl bara betyda en sak :) Du har en bebis där inne....jag håller alla tummar för att du nu ska få gå hela vägen!

2008-01-28 @ 18:22:51
URL: http://zeldastankar.blogspot.com/
Postat av: Linda

Gumman, vet att det är svårt men jag tror ju att man påverkar sig själv mer än man tror. Snälla försök att bara njuta av detta utan att oroa dig. Just nu är det ett faktum att du är GRAVID! Njut!
Betydligt lättare sagt än gjort jag vet, men jag kände att jag måste säga det ändå.
*kram*

2008-01-28 @ 18:51:59
Postat av: Lucia

Åh! Önskar jag kunde skriva något som får dig att bli lugnare... Först är man orolig för att man inte blir gravid.. Sen när det där miraklet händer, så fortsätter oron kan jag tänka mig... Hela vägen från försök till en livs levande bebis är ju bara en berg och dalbana... Hoppas du känner dig tryggare snart. Du har ju faktiskt ett litet mirakel i magen!
kramar!

2008-01-28 @ 20:03:05
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: jonna

Hoppas så innerligt att du får njuta av graviditeten och att oron lägger sig lite snart. Jag förstår den till fullo.
Har utmanat dig lite. Om du vill, orkar...
Kram!

2008-01-28 @ 22:23:17
URL: http://www.finnjonna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0