Bloggtorka

Har dåligt med inspiration till bloggen nu...Jag väntar med spänning och bävan till VUL den 13:e...och det är mycket det som tar upp mina tankar och hur kul är det att blogga om.

Nojjig det är jag, det kan jag lova, men nojjorna svänger så snabbt att jag inte hinenr skriva ett inlägg förns nojjan har bytt ut sig till ngt annat.

Exempel från verkligheten:

Onsdag: mår illa på morgonen och såååå trött på dagen - känns som jag går i ett vacum...bra gravtecken!
Torsdag: Mår jävligt illa på morgonen, pigg hela dagen, värk på kvällen----sur tisalen på morgonen och fundersam Tisalen på dagen...varför är jag inte trrött? Värken åpå kvällen känns tydligt i ligamenten - helt ok värk
Fredag: Mår knapp illa alls på morgonen---skönt....men vad betyder det? Fortfarande lite värk....vart sitter den?

Dess emellan funderar jag på brösten...är de fortfarande ömma? Är de större? Är bröstvårtorna ömma. Visst är de mindre ömma idag eller?

Dessutom har jag sedan jag fick mitt pluss gjort två gravtester till - bara för att se så att jag inte såg i syne...för hur kan jag säkert veta att jag ärn gravid...Jag käkar ju progesteron...det ger ju biverkningar...men det blev illande blå pluss...

I helgen få vi besök...har ingen som helst lust att berätta för dem att jag är gravid...men jag är ju inte vidare diskret med att något är annorlunda eftersom hag inte dricker vin... Funderar på att säga att vi gör ett riktigtseriöst försök med hormoner och grejer och därför dricker vara sig kaffe eller alkohol....det är ju faktiskt väldigt nära sanningen....detta är ju ett seriöst försök....

Det ska åxå bli intressant å se om hon dricker vin...jag vet att även de vill ha en nr 2

Jag återkommer efter helgen.....om jag har något vettigt att komma med

Kommentarer
Postat av: Lucia

Jag tror att vi känner ganaks lika om det här. Förut betydde ett plus på stickan så klart graviditet. Nu vet jag inte riktigt vad det betyder. Angående bortförklaringar med kaffe och vin, så tänker jag precis som du (om jag måste)säga att vi försöker få barn och vill testa allt... Kaffet (rättaresagt koffein-kaffe) har jag precis slutat nästan helt med, men alkohohol slutade jag ju med efter nyår för att jag faktiskt ville testa allt... så lite sanning är det ju ändå...

Kram och lycka till den 13:e!

2008-02-08 @ 10:12:42
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: Lucia

Oj..det där gick nog lite snabbt:) Lite konstig stavning på vissa ord:)

2008-02-08 @ 10:13:52
Postat av: Fibula

Eller ljug ordentligt och säg att du har magkatarr - då kan man definitivt varken dricka vin, annan alkohol eller kaffe!

2008-02-08 @ 13:56:37
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Pyzen

Oj vad jag känner igen mig. Fast jag bara är i "väntan på BIM" fasen. Men analyserar varenda liten krämpa, kanske är brösten lite större, var det där kanske lite illamående.
Tänk om jag plussar nu i veckan. Hur ska jag förklara det på den planerade vinkvällen som jag och en kompis ska ha några dagar senare?

Önskar dig i alla fall en riktigt trevlig helg. Samt håller tummarna för att allt går bra den 13:e.

2008-02-08 @ 15:33:16
URL: http://pyzen.wordpress.com
Postat av: Zelda

Härligt att höra dina tankar, har saknat inläggen...

Ja, nojig förstår jag att du är, och att man letar efter alla tecken man kan få på det ena eller det andra. Tänk vad skönt männen måste ha det ibland. De slipper ju det här med att känna efter hur bröst, mage, illamående mm påverkas. Men...de får ju inte vara gravida stackarna!

Hoppas du får en riktigt skön helg. Du får väl skylla på att du tog en rejäl fest ikväll och absolut inte vill dricka dagen efter...

Ännu roligare blir det ju om ni båda sitter och försöker hitta på en bra story om varför ni inte dricker :)

Många kramar o trevlig helg!

2008-02-08 @ 17:43:16
URL: http://zeldastankar.blogspot.com/
Postat av: 74mariachi

Visst är man nojjig?! Jag känner igen mig så i allt du skriver. Jag trodde att tiden efter plusset skulle innebära total lycka! Men jag har aldrig varit så orolig som nu. Man analyserar ALLT som händer i kroppen och försöker dra slutsatser. Och det värsta är att det inte går att dra några slutsatser. Lycka till!

2008-02-09 @ 16:10:47
URL: http://74mariachi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0