Magen v17

Magen växer men oron likaså....

Jag kan inte släppa det...jag tycker att jag borde känna rörelser nu...ofta och tydligt. I slutet av denna vecka/början av nästa kände jag tydligt av A....denna gång borde jag känna tidigare när jag vet vad jag letar efter...eller hur? Jag tror jag känner ...ibland...men inte alls ofta...inte varje dag...inte varannan heller. Försöker intala mig att Liten är en lugn prick...men det går inget vidare.

28:e är det UL
Känner jag inte mer och oftare innan dess kommer det att bli en tung dag.

Jag slänger in en bonus i form av en lagom slajmig magbild som är  ca en halv vecka gammal...Håll till godo...var femte vecka får ni stå ut med en sån här (om alt går bra)

v 15+3

Kommentarer
Postat av: Anja

Vilken superfin mage :-) Jag hittade din blogg för att jag sökte på menskopp. Hihi, ganska lustigt!

Jag var oxå enormt orolig med mina barn och graviditeter, då har jag ändå aldrig haft missfall, blivit gravid på första försöket tre gånger och haft helt oproblematiska graviditeter o förlossningar (bortsett från sjuklig foglossning, tyvärr) så jag skäms nästan när jag hör hur svårt det kan vara för andra. Men sånt kan man ju inte hjälpa och oron är stor ändå för man är så rädd att något faktiskt kan gå fel.

Ville bara säga t dig att du inte ska oroa dig för att du inte känner något än. Mina barn har varit helt olika i magen. De är verkligen olika. Vissa sparkar som sjutton, visa glider mer omkring o visa viftar bara lite försiktig i början. första barnet kände jag inte förrän i v.20, andra barnet i v.17 och tredje barnet i v.19 så med tredje barnet nojjade jag som sjutton. Men han sov ju mest hela tiden ;-) och var en bekväm liten pojke.

det är han inte längre, han är mer vild än tam, men i magen tyckte han nog att det var skönast att bara glida omkring o slappa, förutom att han k unde bli riktigt arg och sparka som attan om jag tex låg på ett sätt som han inte gillade så att han fick lite tryck på sig :-)

Han har fortfarande humör.

vad härligt det är med graviditeter. Tänk om man kunde enbart njuta o lägga oron åt sidan, men tyvärr tror jag det är omöjligt.

Lycka till den 28:e. det kommer gå bra :-)

2008-04-15 @ 22:57:06
Postat av: Mammalamma

Hej! Fiiiin mage, ungefär som min i v 17 ;)!
Oroa dej inte för lugn bebbe, snart kommer du att få känna den, var så säker.
I går kväll såg jag för första gången hur det rörde sej utanpå magen!:D Snart är du också där!
För övrigt så är min som vildast på kvällen vid 20-21, men den gör sej påmind flera gånger om dan.
Ska försöka hinna med en magbild på bloggen i kväll, är nu i v 22, så det är nog dags.
Kram på dej och lycka till på UL-et!
Ulle

2008-04-16 @ 14:14:57
URL: http://mammalamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0