Bara ren fakta och information

Precis när jag lagt in det förra inlägget och stängt av datorn kom jag på en massa att blogga om. Mest är det fakta för min egen skull så jag varnar redan ghär läsare som inte vill veta något om mitt sexliv som gravid eller huruvida jag är trött, kissnödiga eller varm.

SEX
Sex har vi inte haft sedan ÄL och tills dess att jag slutat med kladd-proggisarna. Men förra helgen var det dags att återupta den biten. Men vad händer (hörrni snuskisar...det var inte så jag menade) jo vi upptäcker efteråt att jag blöder...inte lite...utan ganska mycket. Frågan är bara vartifrån det kommer....Från mina känsliga slemhinnor som lätt får sprickor eller från något otäckt och läskigt ställe? Jag bestämde mig för att det var från slemihinnorna. Det blödde inget mer sedan...men givetvis så tog min oro nya oanade höjder och sedan dess måste jag säga att sexintresset varit MYCKET lågt....men nu börjar jag bli sugen igen...men vågar vi?

TRÖTT
Jag är trött nu...men jag vet inte om det beror på ett sviktande järnvärde eller för att jag äter Tavegyl mot min pollenalergi, men jag brukar inte bli trött av tavegyl, men å andra sidan så har jag aldrig ätit det under en längre period. Ska ringa BM idag och be att få komma och ta ett järn-värde så att jag vet om jag ska börja knapra järntabletter. Får då kan de passa på at kika lite på mit kiss åxå - jag hade ju ngt förhöjda värden för 4 veckor sedan och är det ngt jag nojjar för så är det en oupptäckt urinbvägsinfektion. O-gravid brukar jag inte känna av dem innan jag börjar blöda (har iof baar haft två och det var säkert 7 år sedan men ändå...)

POLLENALERGI
hade hoppats att jag skulle slippa den nu när jag är i det välsignade tillståndet (jag gkorde nämligen det när jag väntade A) men icke sa nicke...jag är mer alergisk än ngnsin.

VARM
Jag tror att jag har blivit varm. Jag drar ner värmen hemma och M klagar...kan ju iof vara han som är mesig.

KISSNÖDIG
Detta är jäkligt irriterande. Minst en gång per natt måste jag gå upp för att hela magen värker av kissnödighet....Minst en gång per natt måste jag gå upp och hämta A som drömmer mardrömmar (M duger inte...då blir hon hysterisk och vi har istället två trötta föräldrar). Jag vill sova ostörd hela natten...å vad skönt det vore. Ska önska mig det.  elelr kankse n lång och ostörd sovmorgon....ljuva drömmar

MOLVÄRK
Har jag fortfarande. har börjat vänja mig. En del har tydligen det genom hela grav. Irriterande och obehagligt men inte farligt....men nojj-framkallande såklart.  Mest kännsd et på sidorna ner mot ljumskarna   så min intelligenta sida  VET ju att det är ligamenten som känns...men det verkar inte som känlosidan bryr sig om vad intelligentsidan vet fr känslosidan blir orolig i alla fall.

TJOCK
Rund gravid mage är fint och gulligt. Kullriga och feta lår är mindre klädsamt. Jag kommer att bli stor överallt denna gång. Tur att jag vet hur jag ska göra mig av med det sedan.

HÅR OCH NAGLAR
När jag väntade A sade hår och naglar upp bekantskapen med mig. Naglarna blev som mjukt papper och bara gick av och delade sig. Håret blev tunt och riskigt. Nu är naglarna stenhårda och kan bli långa (jag använder nagellack nu somk värsta ladyn...det är inte vanligt för att vara mig) och håret är tjockare än någonsin.  I like. Håravfallet vid amning skjuter jag åt sidan.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej du!
Vad härligt att gått så långt nu! Underbart!
Jag ville bara säga det att jag tycker du ska rådfråga MVC eller din gyn med dina blödningar efter sex...För jag har en bekant som har blivit avrådd "penetrerande samlag" pga att det ledde till blödningar, men det var under tidigare graviditet än du...Men ändå, säkrast att fråga tycker jag, eftersom du säger att de inte är små...
Många kramar

2008-04-05 @ 18:19:20
Postat av: bonnie

Känner igen mig i många saker som du skriver. Låter bekant,så ska väl varaså.

2008-04-06 @ 13:19:18
Postat av: Lilla J

Apropå Tavegyl:

Jag har ätit Tavegyl de senaste två vårarna eftersom vi varit i bebisverkstan och JAG blir sjukt trött av dem, det är ett som är säkert. Tidigare vårar har jag alltid använt Zyrlex och visserligen blir jag ganska trött av dem också, men inte alls som av Tavegylen. Bara lite info från en annan Tavegyl-knaprare (fast jag har inte börjat än, är björkallergiker).

Kram på dig!

2008-04-08 @ 15:14:39
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0