Idag har det varit en tuff dag

men inte på bebis fronten.

2007 har på många sätt vari ett mycket tufft år. Men året har också utvecklat mig enormt som människa. Jag har lärt mig mycket om andras situation men främst har jag lärt mig myket om mig själv. Jag hade redan innan 2007 ganska god självinsikt...idag är den många gånger större...och framför allt så har jag accepterat många av de brister som jag tidigare inte ville låtsas om. Jag har jobbat mycket med mig själv...jag jobbar mycket med mig själv. En sådan här utveckling på det personliga planet som jag gått/ går igenom gör man inte lttvindigt...inte jag  i alla fall.

Igår och idag har jag varit på kurs...en självutvecklande kurs. Jag fick några aha-upplevelser om mig själv...men framförallt har jag fått svar på många frågor om varför jag reagerar som jag gör och varför andra reagerar som de gör på mig. Detta är saker som jag funderat mycket på....nu kom svaren...och de var inte riktigt de svaren som jag trodde....

Kursledaren ska återkoppla till mig och mina funderingar....jag är tydligen en väldigt komplex person...med mycket inre stridigheter...som jag kommer att behöva hjälp med att få ordning på och lära mig hantera...för att må bra.

Det var faktiskt så omvälvande så att jag började gråta när jag kom hem och spänningarna började släppa. ag är JÄTTEGLAD över att jag har en coach som jag kan återkoppla till i nästa vecka.

Idag har det varit en tuff dag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur har det gått?? Eller du kanske inte har kommit så långt med din dag än? Hur det än går så önskar jag dig en trevlig resa!!
Stor kram!!

2007-10-19 @ 09:09:52
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0