Utmaningar

Tingeling har utmanat i bloggvänsbeskrivning och Lilla J i åtgärdslista

Mycket intressanta utmaningar bägge två. En bloggvänsbeskrivningsinlägg har legat klart i huvudet länge...den ska jag bara ha tid och ork att sätta på pränt.

Åtgärdslista...där vet jag inte om jag orkar nu...det finns liksom baar en enda riktig punkt på listan

1. Bli med barn...Och den kämpar jag med så gott det går. Näst punkt på den åtgärdslistan är att ringa KK för att se om inte mitt sista provresultat har kommit så att vi kan komma vidare

2. Få mindre att göra på jobbet...Jo jag kan säga nej...men då får jag ta det sen...och en del saker väljer jag att göra ändå eftersom de är mycket karriärsgynnande (karriärkvinna här). Vi är åxåx underbemannade nu...det är på väg att åtgärdas, men det dröjer lite innan de extra resurserna kommer. Jag har däremot redan lagt in om låååång julledighet.

3. Bli frisk från min förkylning...hoppas på att det som vanligt inte sätter sig i bihålorna. Lösning: Ta hand om mig och nyttja nässpray


nämen titta där blev ju en liten lista...den får allt duga som s´var på Lilla Js utmaning ;)


Kommentarer
Postat av: Lilla J

Men se där! Det blev ju en liten lista ändå =) Det som jag tycker känns så nyttigt med att spalta upp det så där är att man inte bara hittar lösningar utan också på ngt sätt "godkänner" det man INTE kan påverka för tillfället.
Och sen känns det ju skönt när man inser att de flesta problemen faktiskt är såna som man KAN påverka, då känns de "opåverkbara" lite mer överkomliga.
Så ta hand om din förkylning ordentligt nu så har du snart ett problem mindre!
Kram på dig

2007-11-20 @ 20:43:02
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0