Kärringen på KK

Det var "häxan surtant" som svarade på KK.

På Kk har de en person som ibland svarar i telefon som lyckas vara otrevlig, nedtryckande och allmänt översittig....med andra ord helt fel person på den platsen...det är ju oftast inga, för tillfället, starka kvinnor som ringer dit.

I går när jag ringde så var det såklart "häxan surtant" som svarade.
"Hur kan du troooo att du kan få ngt svar av mig det är ju din läääkare som skulle ringa..och den informationen har du ju redan fått"
Men kontrade jag...kanske kan du se om provsvaren kommit?
"Det spelar ju ingen roll om de har kommit eller inte...jag kan inte svara dig i alla fall"
Jag bytte taktik och frågade om jag inte kunde få lite hormonstöd för att ägget skulle få en bättre chans att fästa
"nej det kan du verkligen inte, först efter en bekräftad graviditet kan du få sådant stöd"
Men, sa jag, detta är ju ett av mina problem...att ägget inte fäster efetrsom jag blöder så mycket mellan ÄL och mens....och jag förlorar väl inget på att pröva?
"nej, så gör vi inte"

Jag behöver inte säga att samtalet var föga givande? Inte blev jag fylld med hopp i alla fall....

Ngn som vet om man kan köpa lite juste progesteron på nätet? jag menar det är väl inte för intet man får sådant insemitationen, IVF och FET???

Har i alla fall börjat testa med ÄL-stickorna...man vet ju aldrig om ÄL kan tänka sig att dyka upp rekordtidigt...och jag vill ju inte missa den...

Kommentarer
Postat av: Lucia

Dåligt bemötande är alltid trist. Så tråkigt att inte få stöd och råd när man verkligen behöver det.. Hon är väl en sådan som har beställt 5 ungar på postorder, med snabb leverans... Noll förståelse med andra ord...
kram

2007-11-03 @ 23:49:16
URL: http://www.mammaklubben.blogspot.com
Postat av: H

Sådana otrevliga människor finns hos bm också! Hade ett problem i våras, fick en tid men tyvärr blev min bm sjuk, kärringen som ringde åtbud va rejält otrevlig och tyckte att jag minsann inte behövde tid hos dom, för dom hade ändå inte rätt utrustning! Bara för att min bm hade skrivit en möjlig diagnos i bokningspapprena. Vi var ju inte säkra.
Kan ju tillägga att jag inte försökte boka ny tid.. och att mina besvär som tur var försvann.
Fattar inte hur sådana kan få behålla sitt jobb.. eller tillåtas sitta och svara i telefon!!

2007-11-04 @ 11:40:09
Postat av: MOE

Fy för såna tråkiga människor!! Tänk att de inte kan visa lite förståelse. Ibland kanske man inte kan få det svar man önskat, men då hoppas man
ju ändå att de serverar det på ett mer omtänksamt sätt.

Tyvärr tror jag faktiskt inte att du får något hormonstöd förrän provsvaret kommit. Det kan ju faktiskt vara så att de hittar något som de vill ställa till rätt först. Om det är så kanske ni kan lyckas ändå! det är inte kul att vänta och missa försök, tro mig, jag vet. Men väntan hör tyvärr till den här cirkusen.

Hoppas att du snart får svaren och en bra plan för fortsättningen. kram!!

2007-11-05 @ 08:07:03
URL: http://lilla2an.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0