Nystart med zonterapi (och björkaska)

Jag blev rekomenderad björkaska för länge sedan för att få en bättre syra-basbalans i kroppen. Det går till så att man gör ett avkok som man sedan blandar ut ngn matsked av i vanligt vatten och sedan dricker under dagen.

Mitt första avkok glömde jag bort och fick slänga.
Mitt andra avkok gjorde jag samtidigt som jag fick pluss senast...och då ska man ju inte börja med ngt nytt.
Mitt tredje avkok dricker jag av nu.

Min sambo blev inte alls förvånad över att jag var/ är sur...det har han vetat hela tiden säger han....undrara vad han menar med det?

Sur blir man av stress, röt kött, socker och mat med högt glykemiskt index. Basbildande (dvs så att man blir mer neutral) mat är nyttig mat *surprise* som frukt, grönsaker, vitt kött, fisk och grova grejer.
Om man är sur kan man ha svårare för att bli gravid....så därför dricker jag björkaska...försöker minska på rött kött och socker. Eftersom julen inte gör detta lättare så känns det extra vettigt att köra med lite björkaska och citronvatten (citron är otroligt basbildande).

Jag har haft nystart med min zon-tant idag. Nystart efter uppehålelt som blev efter det senaste missfallet och fram tills dess att jag fick svaret på alla prover. Jag var mer öm i fötterna än när jag var dit sist. Denna gång gav hon mig även en omgång i högerörat. Zonterapi lämnar inga garantier...men faktum är att många "hopplösa" fall har blivit gravida efter zonterapi (sen om de hade blivit det ändå vet man ju inte)....men jag mår bar av det och förhoppningsvis gör det även gott...det blir iaf ine värre...min snällaste Läkare Å tyckte även att zonterapi var ett bra komplement.

Ska gå dit var 10:e var 14:e dag ungefär...med ett undantag att jag går nu redan om åtta dagar.

Zon-tanten frågade om jag hade Äl nu eller snart... för hon tyckte det kändes som så.... Jag ahr beräknad ÄL till helgen elelr straxt därefter. Hoppas hon har rätt att det nu är "The ÄL" som är på G.

Hämtade förövrigt ut en liten "nätt" dos med Pogesteron igår...men det är värt ett helt eget inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0