Akutant - besök 1

Jag har lätt för att tro, lätt för att gå in och satsa på olika saker, genomföra dem helhjärtat om jag tror på dem. Nu har jag bestämt mig för att tro och satsa på den här akupunkturgrejen...så nu kör jag anligt alla(nästan) akutanten tips, råd och förhållningsorder.

Jag var tom på livskraftig energi...dvs jag hade ingen energi att ta av för att kunna göra en bebis saker kommer till klarhet...), jag sover för lite (det kände hon på pulsen...och ja jag sover för lite...alldelles för lite), har hormonell obalans (nähä) och ett oregelbundet blodflöde.

Jag har aldrig förrut gått till en akutant så detta var nytt och spännande. vet inte vad jag hade väntat mig...men inte det här...tror jag. Det gör faktiskt inte ont att sätta in nålarna...nä det var inte sant för en del nålar som sattes i de punkter där jag mådde som sämst gjorde fatiskt ganska ont ett tag...
Först fick jag nålar längs ryggrade på strategiska punkter, sen blev det i fötterna, underbenen, armarna, händerna och som pricken över i en i örat.

När alla nålar var snurrade och bortplockade fick jag en lista med förmaningar till nästa besök:

- sov, gå och lägg dig på kvällarna: Kommer att bli klurigt....jag vill ju göra så mycket...och läsa och så...men jag vet att jag sover för lite så jag ska verkligen kämpa på detta.
- slappna av, tillåt dig att bara vara, inte stressa, träna yoga: Jag har svårt att ta det lungt, många måsten, många vill, många borde...ska ta tag i min yoga igen och ska försöka att slappna av lite i vardagen..inte försöka vara så jävla duktig hela tiden.
- träna lagom: Svårt för mig som alltid vill satsa när jag verkligen kör...började springa hösten 2005 - våren 2006 sprang jag marathon på 4 timmar... Nu har jag börjat springa igen och tänkte jag en miltid  runt 40 minuter men jag lägger det åt sidan ett tag. Tänkte springa 3 ggr i veckan och yoga 2...drar ner till springa 2 ggr i veckan och yoga 1-2
- drick och ät varm dryck och mat, gära varmt citronvatten flera ggr dag: Jag slarvar tyvärr gärna med maten...men jag har ju tagit tag i denna del redan för att ja ska äta lite nyttigare....kan inte lova henne det där med varm mat för sallad och sushi är för gott...men citronvattnet ska jag köra på.
- lägg varm vetekudde vid ländrygg och på mage: Det är jätteskänt. Ska börkja redan nu för att försöka mota bort mensvärken.
- massera strategiska punkter: Så gott jag kommer ihåg.

Sedan bokade vi in 5 besök till. Ett till i slutet av veckan och sedan 1 i veckan till 11 sep. Sedan ska vi utvärdera. Jag har BIM 13 sep så det blir en tuff utvärdering....

Nu ska jag duscha och gå och lägga mig och läsa (bara en liiten stund) med en varm vetekudde på magen, men första ska jag dricka ett glas varm citronvatten och massera mina punkter.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror en hel del på att andlighet och inre hänger ihop med hur vi mår. Det ska bli väldigt spännande att se vilken effekt akupunkturen gör. Håller tummarna!

2007-08-15 @ 08:46:43
URL: http://moe.sedlacek.se
Postat av: Elin

Ooops, blev visst fel blogadress sist...

2007-08-16 @ 20:53:17
URL: http://lilla2an.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0